maanantai 10. helmikuuta 2020

odottaa odottaa....

... edelleen odottaa. Saa nähdä kauan pitää odottaa.

Mitään ei nimittäin ole kolmeen viikkoon kuulunut Painonhallintatalosta. En jaksaisi odottaa, vaan haluaisin ns. virallisen aloituksen tälle projektille. Vaikka käytännössä olenkin alkanut vahtia syömisiäni jo lokakuussa, ei vaaka juurikaan ole näyttänyt tulosta. Mutta kuten Jorvissa kävi ilmi, esimerkiksi pitkä sokeri on laskenut. Parin kuukauden päästä menen uudestaan labrakontrolliin tk-lääkärin määräämänä, sitten nähdään taas miten on tilanne muuttunut.

Mutta siis niin... Painonhallintatalosta ei ole kuulunut mitään, ja alan miettiä että ottiko lääkäri sittenkin väärin sähköpostiosoitteeni. Viime viikolla en ehtinyt/muistanut soittaa perään, ja nyt olen hiihtolomalla Lapissa. Ja tietenkin yhteystiedot ovat lapulla siellä lääkäripapereiden kasassa kotona. Toivottavasti Googlesta on tällä kertaa apua, täytyy yrittää löytää sieltä puhelinumero josta voin kysyä asiaa.

Ajatus pidemmästä painonhallinnasta ennen leikkausta hieman ahdistaa. Ymmärrän että se on tarpeen, mutta ajatus yksin painon pudottamisesta ei ole kiva. Olen aina ollut ryhmäihminen tässä mielessä, olen saanut hyviä tuloksia painonpudotus-ryhmissä. Nyt minulla toivottavasti on hyvä valmentaja painonhallintatalossa, jotta pääsen alkuun. Eilen katsoin "olet mitä syöt" ohjelmaa, jossa painonpudottaja sanoi että eihän tässä teoriatiedon puutteesta ole kyse vaan siitä että kuinka asiat saa jalkautettua käytäntöön. Mietin myös että pitäisikö sitä mennä itsenäisesti ravitsemusterapeutille tai jollekin hyvinvointilääkärille, josko sieltä saisi enemmän tukea.

Toisaalta olen myös pallotellut ajatusta että menisin yksityiselle puolelle leikkaukseen. Hinta tietysti hirvittää, se on noin 10 000 euroa, mutta olen myös miettinyt että se kannattaisi satsata omaan terveyteen. Olen kuitenkin vielä alle 40, joten elinvuosia on (tai ainakin pitäisi olla) vielä reilusti. Ja töissä pitäisi jaksaa sellainen 25 vuotta vielä, jos nyt ei lottovoitto kohdalle kosahda. Sitä odotellessa.... 😀 Mutta sen vuoksi olen miettinyt tuota yksityistä leikkausta, että siinä on leikkausta ennen ravintoterapeutin vastaanotto ja seuranta, joten se olisi ehkä parempi kuin ihan yksin yrittäminen. Mutta tätä pitää miettiä.

EDIT:
Soitin Jorviin osastosihteerille. Lääkäri ei ollut edes laittanut lähetettä eteenpäin.... Eli huomenna täytyy soittaa sairaanhoitajalle, että missä mennään. Sillä kun on vain 9-10 soittoaika.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti