perjantai 5. helmikuuta 2021

Kirurgin vastaanotto

Eilen oli sitten kirurgin vastaanotto. Vähän odotin että hän olisi edes painellut vatsaa, mutta vielä mitä. Hän vain haastatteli historiasta ja syömistavoista ja keskustelimme leikkauksen teosta sekä sen jälkeisistä ruokailutottumuksista. 

Kirurgi Tuure Saarinen, sanoi että olen ehdottomasti ohitusleikkaukseen sopiva potilas. Painoa saattaa pudota jopa 50 kiloa, mikä tarkoittaisi normaalipainoa. Mutta se riippuu myös siitä, kuinka aktiivinen olen ja kuinka paljon liikun. Koska paino putoaa varmasti pelkän leikkauksen vuoksi, koska annoskoot ovat niin pieniä. Mutta jos liikkuu niin se edistää laihtumista. Ja toisaalta, jos liikkuu, niin lihaksista ei lähde niin paljon pois, vaan liikunta pitää lihaksistoa yllä. Eli käytännössä tämä nolla-liikkuja alkanee liikkua paljon enenmmä. Voi kun pääsisi uimaan - se olisi parasta mulle.

Saarinen kirjoitti myös mulle lausunnon vakuutusyhtiötä varten. Laitoin sen jo eilen eteenpäin, että saisin vakuutusyhtiöltä maksusitoumuksen leikkaukseen. Lääkäri oli sitä mieltä, että päätöksen pitäisi olla helppo vakuutusyhtiölle, koska täytän kaikki kriteerit. Ja toisaalta heidän vuosittaiset korvaussummansa pienenisivät, kun lääkitykset vähentyisivät ja en niistä enää hakisi korvausta. 

Kolmen vartin ajasta käytimme noin 20 minuuttia. Tehokasta :) Mutta siis summa summarum - leikataan huhtikuun puolivälissä. Sitä ennen ENE.

Sitten palelinkin pihalla kolme varttia, kun puoliso ja poika olivat asioilla (olivat ajatelleet että vastaanotto loppuu myöhemmin, niinkuin alunperin olin varautunut) ennen kuin tulivat hakemaan.

2 kommenttia:

  1. Hienoa, vauhdilla alkoi tapahtua siellä asiat!!! Peukkuja tuleviin kuukausiin. Mulla on 10,5kg lähteny täs n. 7vkon aikana. Nopeemminki sais mennä mut parempi ku ei ollenkaan. Ja oonha saavuttanu jo reilusti sen 5% /6kk tavoitteen (n.7kg).. mut aina voi paino lähtä nousuunki, et siks paras mitä enämpi saa pois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa Annu1978! Toi on upea pudotus oli aika mikä hyvänsä, mutta tuossa ajassa se on todella hyvä. Painon olisi hyvä pudota noin 0,5-1 kg viikossa, että se pysyisi poissa, näin mulle on Painonvartijoissa ja lääkärissä opetettu. Hienosti olet saavuttnut tavoitteen, nyt vain seuraava askel kohti uutta sinua!

      Poista