maanantai 16. joulukuuta 2019

Verenluovutus

Tämän päivän saldo 142,1kg.
Siinä se pyörii, noilla ympyröillä. Ei laske, mutta ei nousekaan. Tosin olen ehkä hieman laiska ollut viime aikoina syömisen tarkkailun suhteen. Mutta en jaksa stressata, otan mieluummin vähän kerrallaan ja hitaasti, kuin ahdistuksen kanssa. Tiedän  mitä pitää tehdä. Tahdonvoima onkin sitten toinen juttu.

Yritin tänään käydä verenluovutuksessa. Eivät pahus soikoon huolineet mua vielä. Syynä kieltoon oli uusi lääke jonka aloitin tänäaamuna, minun diapeteslääkkeistäni Victoza vaihtui Ozempiciin. Sitä pistetään vain kerran viikossa, kun Victozaa pistettiin joka päivä.

Jos olisin ajatellut, niin olisinhan minä sen tiennyt että uuden lääkkeen aloittamisesta tulee kuukauden karenssi luovutukseen. Olisin voinut ottaa lääkkeen tänään vasta verenluovutuksen jälkeen tai vaikka vasta huomenna. Mutta enhän minä muistanut sellaista.

No tuli ainakin todettua että hemoglobiini oli hyvä, 136. Sekin pyörii noilla haminoilla aina, vaikka en syökään erillistä rautalisää. Käyn verenluovutuksessa sallitun 3 kk välein, joten rautaa veripalvelu aina suosittelee.

Eilen oli leipomispäivä ja tänään jatkuu. Tein saaristolaisleipiä 6 kappaletta, joista 4 menee tänään Pojan valmentajille joulumuistamiseksi. Yhden saa opettaja, ja yksi viedään anoppilaan. Joten on tänään tehtävä vielä yksi satsi, jotta kotiin ja vanhemmillenikin voin viedä. Ja varmaan kummeilleni myös. Kävin myös hankkimassa joulukaramelli-aineita, niitä on kiva tehdä ja syödäkin itsetehtyjä mieluummin kuin kaupasta ostettuja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti